Followers

Jika Syurga menjadi idaman, jalannya seluas mata memandang..jika keampunan yang didamba, gerbangnya setia menanti…Usah gusar dugaan di hadapan..andai hati nekad mengejar cinta Ilahi..

Wednesday, July 11, 2012

~surat kpd ramadhan~

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang….

Alhamdulillah, di saat ini , Allah masih lagi memberi ruang dan peluang untuk kita sama-sama bertemu dengan yang ditunggu-tunggu ketibaannya, RAMADHAN.

Selamat datang bulan yang siang hari mulia.

Selamat datang bulan yang malamnya pun mulia.

Nafas dan tidur kita pun mendapat pahala. Dosa pun diampuni dan doa pun diterima.

Ingin ku titipkan surat cinta buatmu, Ramadhan..

Ramadhan,

Cintaku yang ditunggu-tunggu..

Setiap hari ku merinduimu, menantikan saat pertemuan dnganmu..

Setiap kali kau hadir, kau memberikan semangat baru kepada hamba2 Allah..

Syaitan- Syaitan yang selama ini tidak jemu-jemu menghasut, diikat,dirantai..

apa lagi alasan untuk manusia tidak beribadat kepda Allah dengan sepenuh hati..

Dan Tuhanku dan Tuhanmu telah memberikan keistimewaan kepadamu..

Lailatul qadar menjadi buruan..

Semoga ku bisa meraih keberkatanmu, yang dijanjikan Tuhanku..

Permulaanmu rahmat, pertengahanmu pengampunan dan pengakhiranmu pembebasan dari api jahanam..

Aku sedar,aku tahu, sangat ramai hamba Tuhanku berebut-rebut, berjihad sehabis mungkin utk mendaptkn janji itu..

Siapalah aku yang amal dan ilmuku hanya sebesar kuman, mungkin lebih sedikit..

Ya Allah, bantulah hambamu ini untuk turut tergolong dalam yg diberi rahmat, ampunan dan pembebasan itu..

Bila tiba saatnya nanti, semoga aku tidak akan mensia-siakanmu..

Sesungguhnya celakalah orang yang apabila kamu beredar, dia tidak mendapat apa-apa..

Nauzubillah, tidak mahu aku digelar celaka!Ku mengharapkan kita kan bertemu lagi ,meski hati ini berat untuk merelakan saatnya perpisahan,.

Aku pasti, saat- saat indah bersamamu tidak akan ku lupakan..

RAMADHAN.

No comments: