Followers

Jika Syurga menjadi idaman, jalannya seluas mata memandang..jika keampunan yang didamba, gerbangnya setia menanti…Usah gusar dugaan di hadapan..andai hati nekad mengejar cinta Ilahi..

Friday, January 20, 2012

~aHLAN WA SAHLAN~

 Aku bukanlah wanita idaman
 bukan juga wanita harapan
tetapi aku berusaha menjadi sedemikian
mencari sinar kebahagiaan
disulami kasih sayang dari Tuhan
Aku bukanlah wanita pilihan
bukan juga wanita acuan Al - Quran

tetapi aku menyimpan seribu harapan
menggapai bintang menjadi awan
berarak riang mencari kawan
supaya aku dipimpin jalan
tidak terpesong haluan
Yang ku cari bukan pada paras rupamu
bukan juga pada susuk tubuhmu
tapi yang ku inginkan hanyalah satu
jagailah agama yang ada pada dirimu
juga menyimpan seribu keinginan
Diri menafikan segalanya
Saat kehadiran tidak diduga
Tuhan izinkan aku berkata
Aku masih belum bersedia
PadaMu jodoh ditentukan
dan kepadaMu jugalah kami disatukan
Seandainya inilah masa yang diperlukan
aku mohon diriku ditetapkan

No comments: